Élj, Utazz, Kalandozz!

UtazásCentrum

Török riviéra nem csak az All Inclusive szerelmeseinek

2024. január 18. - UtazásCentrum

A török tengerparti „mindent bele” szállodák tényleg sokat tudnak. Biztosan jártál te magad, vagy ismerősöd, vagy ismerősöd ismerőse valamelyik szuper ellátást biztosító szálláson. A legtöbb úgy van kialakítva, hogy a kedves turista ki se tegye a lábát, hiszen mindent megkap helyben és persze ott költi el a pénzét. Az ilyen nyaralásokról legtöbbünk gasztro élményekkel és pár kiló túlsúllyal tér haza.

antalya-nem-csak-all-inclusive-szerelmeseinek-utazoblog-utazas-olcso-kereso-4.jpg

Mikor először jártam az egyik ilyen hotelben, azzal büszkélkedtem, hogy ez biztosan nem éri meg nekik, hiszen harmincéves fiatalemberként annyit ettem-ittam, hogy azt hittem, kieszem őket a pénzükből. Még második nap is bírtam az iramot, próbáltam végig kóstolni a svédasztalos kínálatot – de itt már elbuktam. Harmadik napra pedig erősen lecsökkent a fogyasztási hajlandóságom, beállt a tartós kajakóma. És már nem is sajnáltam annyira a szállodát, hogy ráfizetéses lennék nekik.

antalya-nem-csak-all-inclusive-szerelmeseinek-utazoblog-utazas-olcso-kereso-9.jpg

De a sok étel, ital jó ürügy arra, hogy kimozdulj, akár elruccanj Antalya városába. A szállás előtt sorakozó taxisokkal lehet egyezkedni, méltányos a viteldíj, mert nagy a verseny közöttük. A kommunikációt én először kézzel-lábbal próbáltam, erre a taxisok azt hitték, hogy én a Marsról jöhettem, de biztosan nem Európából, mert nem beszélek semmilyen nyelven. Aztán kiderült, hogy a turistákkal foglalkozó törökök nyelvzsenik. Angol, német, spanyol? No problem. Magyar? Jöhet! Pár barátságos szó az anyanyelveden és máris megvan a szimpátia. A török taxis lazán alkudozik, nem élete nagy biznisze jön létre.

antalya-nem-csak-all-inclusive-szerelmeseinek-utazoblog-utazas-olcso-kereso-5.jpg

Antalya city mintegy fél órás útra van a hotelektől, a város mintapéldánya a szédületes török fejlődésnek. A hangulatos óvárost vagy inkább óvároskát mára hárommilliós lüktető metropolisz veszi körül. Ez utóbbi kevéssé izgalmas, de elismerésre méltó a jól átgondolt úthálózat, a modern lakótelepek és lakóparkok. Érzékelhető a gazdasági pezsgés, az európai életformát utánzó hangulat.

antalya-nem-csak-all-inclusive-szerelmeseinek-utazoblog-utazas-olcso-kereso-1.jpg

Kaleici, a történelmi városrész egészen más világ. Jellegzetes faerkélyes utcácskákban sétálhatsz, ha nem lennének a jellegzetes ottomán házikók, azt hihetnéd, hogy egy svájci kisváros macskaköves utcáját járod, annyira tiszta minden. Ősszel már viszonylag kevés a turista, ennek megfelelően viszont rámenősebbek a vendéglősök és árusok. Próbálnak még a szezon utáni napokban pár lírát keresni a télre.

antalya-nem-csak-all-inclusive-szerelmeseinek-utazoblog-utazas-olcso-kereso-12.jpg

A fortély mindig ugyanaz: kinézetünk alapján „belőnek” bennünket, hová valók lehetünk. Először némettel próbálkoznak, majd a francia és angol jön. A jobb hallásúak kapásból rájönnek, hogy magyarok vagyunk és úgy indítják a beszélgetést. A kötelező „Rubik kocka, Puskás, Szia magyar” után, kb. hatodik próbálkozásra te is el fogsz vérezni és bemész majd egyikükhöz meginni egy török kávét. A kávé sokkal jobb ízű, mint a szállodában, a kávézó pedig ódon, klasszikus török hangulatú lesz. A tipikus bútorzat és a csecse-becse berendezési tárgyak igazán jó hangulatot teremtenek ezeknek a kis éttermeknek, kávézóknak.

antalya-nem-csak-all-inclusive-szerelmeseinek-utazoblog-utazas-olcso-kereso-13.jpg

Az egyik ilyen helyen meg is akad a szemem az egyik falra akasztott lámpán és megkérdezem Jussufot, a gazdát, hogy eladná-e. Udvarias, de határozott elutasítást kapok, mert a berendezési tárgy még a nagyapjától való családi ereklye. Nem váltható pénzre, majd lemondóan veszi tudomásul, hogy mi bizony ebédre nem maradunk.

Javaslom, hogy próbáld ki az utcai árusok ételeit, a svédasztalos lakomák után majd jól esik a sokféle fűszeres finomság. Érdemes elsétálni a kikötőhöz, ahol jópofa bárkák mellett sétálhatsz, akár egy hajókázás is beleférhet a napba, az Égei-tenger nagyon hívogató. Tiszta a víz, kellemesen fúj a szél, mérsékeltek a hullámok.

antalya-nem-csak-all-inclusive-szerelmeseinek-utazoblog-utazas-olcso-kereso-2.jpg

Mi úgy döntünk, hogy elgyaloglunk a város archeológiai múzeumába. A kikötőtől vezető utat, Konyaalti sugárútnak hívják, látványos üzletek és szépen parkosított területek mellett sétálunk, majd egy idő után a fényűzés alább hagy, kissé unalmassá és kissé sivárrá válik a gyalogút.

antalya-nem-csak-all-inclusive-szerelmeseinek-utazoblog-utazas-olcso-kereso-7.jpg

A múzeumban kő, kő és kő, ahová csak nézel. De milyenek! Csodálatos részletgazdagsággal megmunkált antik szobrok ízlésesen elrendezve. A múzeum tárlata több kort ölel fel, ránk a legnagyobb benyomást az ottomán kincsek teszik. Frappáns, tömör, másfél óra alatt emészthető program. A program végeztével mi engedünk a lustaságnak és fáradtságnak, így taxival megyünk vissza a kikötőhöz, ahol forró teát szürcsölünk és azon sopánkodunk, hogy miért is az All Inclusive tengerparti szállodát foglaltuk le. Olyanba mehetünk bárhol a világon, de Antalya óvárosa sokkal több élményt nyújt. A városban lehet hagyományos bútorokkal és berendezési tárgyakkal felszerelt magánszállásokon, kis hotelekben is lakni, amivel számtalan élményt és látnivalót kapsz.

antalya-nem-csak-all-inclusive-szerelmeseinek-utazoblog-utazas-olcso-kereso-8.jpg

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.