Élj, Utazz, Kalandozz!

UtazásCentrum

UtazásCentrum

Rólam

2024. január 17. - UtazásCentrum

Nekem semmi nem elég, ha utazásról van szó! Ha ezen az oldalon jársz, akkor te is hasonlóan érezhetsz.

Edőcs István vagyok és legszívesebben azt a foglalkozást írom a nevem alá, hogy utazó. Te is épp úgy tudod, hogy mi, akik ebbe a dologba belekóstoltunk, egyfajta függőségben élünk. Olyanban, ami rendkívül egészséges, szórakoztató és a környezetünkre is ragadós.

utazascentrum-edocs-istvan-utazz-olcson-utazo-blog-blogger.jpg

Gyerekkoromtól vágytam arra, hogy egyre többet ismerjek meg a világból, de sokáig visszatartott az, hogy csak kevés utazást engedhettem meg magamnak. Az egyetemet Németországban végeztem, ahol a felfedező kedvem tovább erősödött. A németországi évek után már jobban ment a sorom, még szélesebbre tárult a világ előttem.

Persze a munka, majd a család, a gyerekek valamelyest gátat szabtak kalandozásaimnak, de a húszas éveimtől már rendszeresen utaztam, utaztunk. „Végig ettem az étlapot”, hogy tudjam, mit szeretek a legjobban: kipróbáltam a kis költségvetésű hátizsákos kirándulásokat, és persze én is tobzódtam a sokcsillagos All Inclusive szállodák szolgáltatásaiban.

Majd jöttek az átgondoltabb utazások. Hosszú éveken keresztül két alapelvhez tartottam magam. Igyekeztem nem ismételni, azaz a korábban látott térségbe nem visszatérni. A másik fogadalmam az volt, hogy ahova utazom, ne lehessen Coca-Colát kapni.

Hogy miért döntöttem így? Az elsőre nagyon egyszerű a válasz: a világ tele van látnivalókkal, és én minél többet szeretnék befogadni ezekből. A másik döntésem pedig nagyon személyes. Olyan viszonylag elszigetelt helyeket, egzotikus országokat akartam felfedezni, ahol a globalizáció még nincs, vagy csak nyomokban van jelen. Persze azóta több tíz év eltelt, manapság már aligha találnánk a világnak túl sok olyan pontját, ahol ne botlanánk egy világszerte ismert üdítőbe vagy áruházba.

Az elmúlt 10-20 év alatt már nagyon tudatosan vadásztam és vadászom a jó ár-érték arányú utakat, hiszen minek is költenék többet, ha nem muszáj. A megtakarított pénzt pedig el tudom költeni akár egy másik útra.

A legfontosabb dolgok számomra az utazásaim alatt a kultúra, a természet és a gasztronómia. És van két további hobbim is, amit minden út során igyekszem megélni, a zene és a nyelvek. Imádom a zenét, ezért minden alkalommal igyekszem ebből is egy kicsit belecsavarni a programba, legyen az komolyzene, vagy modern, mindenevő vagyok. A másik szerelmem a nyelvek, melyeket valójában az utazásaim alatt tökéletesíthettem.

Rajongok a természeti látnivalókért, a mindennapjaimnak is része a természetjárás, 2023-ban második alkalommal jártam végig a Caminót. De – köszönhetően a gimnazista művészettörténet tanáromnak – az építészeti emlékek is a kedvenceim közé tartoznak. És igen, a gasztronómia a következő élvezeti forrás. Számat is eltátom – szó szerint – ha valamilyen étel-ital érdekességre, újdonságra lelek, legyen az utcai árusnál talált finomság, vagy valamelyik helyi étterem, kisvendéglő fogása.

Az utazások előtt sokat készülök, mindig megtervezem azt, hogy mi mindennek kell beleférnie a kiruccanásba. Mellőzöm az utazási irodákat, a saját fejem és ízlésem után megyek, mert így nem kell alkalmazkodnom, és olyan tartalmat töltök a szabadidőmbe, amire ténylegesen vágyom.

A minap kiszámoltam, eddig 6 és fél évet töltöttem utazással. Utazásaim során sokszor találkozom olyanokkal, akik bajba kerülnek elsősorban amiatt, hogy nem beszélnek (jól) idegen nyelven. Számomra öröm, hogy támogatást nyújtok a gondban lévő utazóknak négy nyelven: angolul, németül, spanyolul és természetesen magyarul.

Az elmúlt években számos barát, ismerős, majd ismerős ismerőse és számomra idegenek kértek tőlem tanácsot, sőt azt is, hogy tervezzem meg velük vagy nekik a következő útjukat, vagy legalább adjak tippeket az utazásukhoz. Pár héttel ezelőtt András barátomnak állítottam össze egy tíz napos andalúziai körutat. Az utazásuk után szinte véget nem érő élménybeszámolót és hálálkodást kaptam az egész családtól. A tervezéskor alaposan kifaggattam, mire vágynak, mi tetszene a családnak, mennyit szánnak az útra, milyen szállásokat szeretnének, hogyan szeretnének utazni, mit szeretnek enni, mi iránt érdeklődnek a felnőttek és a gyerekek stb. A végeredmény boldoggá tette őket, én pedig elégedetten dőltem hátra, hogy a segítségemmel életre szóló élményeket kaptak. Már mondogatják, hogy jövőre Marokkóba utaznának, szóval újabb feladatokkal látnak el.

Nem az tesz boldoggá, hogy több mint 60 országban jártam, remélem lesz még több is! Inkább annak örülök, hogy mindezt tudatosan éltem meg, és minden alkalommal volt időm és lehetőségem újabb és újabb dolgokat felfedezni ebből a csodálatos bolygóból.

Célom, pedig épp ez: valódi élményeket közvetíteni neked, hogy te is felfedezhesd a világ számodra újabb apró részletét. Ha pedig bajba kerülsz, akár telefonon is elérsz, legyen bármilyen problémád a világ bármely pontján.

 

Edőcs István

utazó

A bejegyzés trackback címe:

https://utazascentrum.blog.hu/api/trackback/id/tr1918305357

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása